کد مطلب:276837 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:209

علاماتی که در ماه رجب ظاهر می شود
از جمله علائم حتمیه آیات و علامات و نشانه هائی است كه در ماه رجب ظاهر می شود. مرحوم شیخ طوسی، در «كتاب غیبت» خود از حسن بن محبوب از امام هشتم «حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام» روایت كرده است كه آن حضرت فرمود:

بناچار فتنه و آشوب عظیمی روی خواهد داد كه حتی اشخاص زیرك و كسانی كه از خواص ما شیعیان می باشند نیز در دام آن گرفتار خواهند شد، و این در موقعی است كه شیعیان ما سومین امام از اولاد مرا از دست بدهند. [یعنی پس از شهادت امام عسگری علیه السلام و زمان غیبت حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه-]، اهل آسمان و زمین بر وی گریه می كنند و چه بسیار افراد مومن و خداشناسی كه هنگام از دست رفتن «ماء معین» یعنی آب صاف و زلال (كه مراد از آن حضرت قائم علیه السلام است) متاسف و دلسوخته و محزون می گردند. گویا من هم اكنون آنها را می بینم در آن موقعی كه آنان را صدا می زنند بسیار خوشحال و مسرورند و آن صدا كه از دور شنیده می شود چنان واضح است كه گویا از نزدیك شنیده می شود، و آن صدا برای اهل ایمان رحمت، و برای كافران مایه رنج و عذاب است.

راوی گفت: عرض كردم:آن صدا چیست؟

فرمود: در ماه رجب سه صدا از آسمان شنیده می شود، صدای اول این است: «الا لعنة الله علی الظالمین» یعنی: آگاه باشید كه لعنت خدا بر ستمكاران است. صدای دوم: می گوید: «ازفت الازفة یا معشر المومنین» ای مردم با ایمان، رسید آنچه باید برسد، و صدای سوم اینكه سیمائی را در برابر چشمه ی خورشید می بینند كه می گوید: «هذا امیرالمومنین علیه السلام قد كر فی هلاك الظالین». یعنی: این امیرالمومنین علیه السلام است كه برای هلاك ظالمان و نابودی ستمكاران آمده است.



[ صفحه 88]



و در روایت «حمیری» آمده: در صدای سوم شخصی از نزدیك خورشید دیده می شود كه می گوید: خداوند فلانی را فرستاد، سخنانش را بشنوید و از او پیروی كنید.

و هر دو راوی گفته اند: در این موقع گشایش مردم، و آن كسانی كه مرده اند و دوست می داشتند كاش زنده بودند تا جنین روزی را می دیدند، فرا می رسد، و خداوند دلها و سینه های مردم با ایمان را شفا می بخشد. [1] .


[1] غيبت شيخ طوسي ص 268 ط- نجف.